tirsdag 21. januar 2014

Ukas arbeid er i gang!

Da er arbeidet på badet i gang igjen, og det er nye avgjørelser som må tas...
Jeg er veldig glad for at vi har anledning til å pusse opp badet, og at vi har folk til å gjøre det for oss, men det er så mange avgjørelser som må tas, og på veldig kort tid... Det er ganske stressende!

I dag sa flisleggeren at vi ikke kunne ha flisene i dusjen slik vi hadde planlagt, for det ville ikke bli noe pent med kappet på enden av veggen. Jeg hater når ting ikke kan gjøres som planlagt, og vi er nødt til å finne andre løsninger på relativt kort tid. Det er ikke alltid de løsningene blir de beste, og jeg irriterer meg alltid over at ting ikke blir som planlagt. Jeg skulle ønske jeg klarte å slå meg til ro med at ting blir som de blir, men det er jeg ikke spesielt god på dessverre...

Vel, vi (dvs Finn) har kommet frem til en løsning som forhåpentligvis kommer til å fungere. Vi får håpe han har rett og at jeg ikke synes det blir for ille når det kommer på veggen.

Det positive er at vi måtte ta denne avgjørelsen så fort fordi de snart er ferdig med å flislegge veggene. I går la dem resten av membranen og bygde rundt vinduer og i nisjen i dusjen. I dag har de lagt fliser på den lengste veggen, samt veggen bak vakemaskinen og tørketrommelen. I morgen er det de to siste veggene som blir flislagt, så har han bare gulvet igjen. Det betyr at han ikke er ferdig med flislegging og fuging før fredag... Ikke noe bad ferdig til helgen med andre ord. Men neste uke, da blir det!

Dokassen kom også på plass i dag. Den ser litt mer ruvende ut enn jeg husket fra doen i Nystulia, men røret lå jo litt ut på gulvet, så jeg regner med at det er årsaken. Jeg er uansett glad for at det blir vegghengt toalett og gleder meg til å se det ferdig :)





Det er rart å se det med fliser på veggen. Det gir jo et helt annet inntrykk enn furuveggene eller de mørke membranveggene :) Jeg synes flisleggeren gjør en fin jobb og det blir veldig pent. 

Jeg gruer meg til å sitte på jobb i morgen og tenke på at de flislegger uten at jeg får se hvordan det blir... Skulle hatt permisjon for "håndverkerkontroll"...

Ann-Merethe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar