lørdag 25. januar 2014

En merkedag :)

25. januar 2014 blir heretter merkedag. Det er dagen da vi ble kvitt all umalt furu i heimen :) Og tro meg... Her har det vært mye furu! Bare se her...

Det er utrolig hva litt maling kan gjøre...

Det som er veldig artig med denne prosessen vi har vært igjennom, er at jeg hele tiden har vært tro mot ideene jeg fikk når vi var på visning.
Det betyr ikke at alt har blitt helt slik jeg trodde, blant annet fikk jeg jo ikke fjernet peisen i stuen - noe vi faktisk er glade for i dag, men vi hadde kanskje vært glade om den var borte også?
Men i det stor og hele har vi fulgt planen. Her er plantegningen jeg tegnet når vi hadde kjøpt huset, men ikke hadde flyttet inn :)

Om vi ser bort i fra at det er et lite ekstra hjørne på badet pga vinduene på veggen, og at vi har valgt og ikke flytte inngangen til do, så er tegningen en tro kopi av slik badet blir når det blir ferdig. Kontoret er det samme, møbleringen i stuen er lik, men vi har altså peisen der, og ikke en helt åpen løsning. Vi mangler verandadør i stuen, og jeg er både for og i mot. For, fordi det gjør det enklere når vi skal bære ting ut og inn på verandaen om sommeren, samt at det er deilig å ha verandadøren åpen på lange lyse sommerkvelder. Jeg er mot fordi det allerede er liten veggplass i stuen og det vil ta vekk litt av det lille som er....
Heldigvis er det en stund til sommeren, så vi trenger ikke tenke på det enda :)
Om vi titter enda nøyere på plantegningen jeg tegnet, ser det nesten ut som om det ligger en corgi på terassen også... Det er jo egentlig litt skummet *he he*

Tilbake til badet og vinduene, så er de bare grunnet så langt, men i løpet av dagen får de første (og kanskje andre) strøket med maling :)



Snart klart for mer maling :)

Ha en fortsatt fin lørdag!

Ann-Merethe


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar