tirsdag 7. januar 2014

Oppussing bad dag 1

Da er håndverkerne i gang på badet :) De begynte i går, og jeg synes de rakk mye på en dag. De har virkelig tenkt til å ta det fra grunnen av ser jeg, og river ned alt som kan rives :) Men det betyr jo bare at alt blir nytt, og det må jo bli bra!
Jeg blir nesten gal av å sitte på jobb og ikke vite hva de holder på med, men jeg lærer meg kanskje å leve med det i løpet av fire uker... De rev alt av fliser på veggen i går, og det er jo ille og si det kanskje, men det ble bedre bare flisene ble borte :)



Jeg er kjempespent på å komme hjem fra jobb i dag og se hvor langt de har kommet. Jeg snakket akkurat med sjefen deres, og han sa de var i gang med å bygge stender for det nye taket. Da går det unna!
Selvfølgelig kommer man ikke helt unna overraskelser når man åpner gammelt hus, og det de fant i dag var sveisemembran på gulvet på dodelen. Det er ikke lov til å legge membran oppå membran, så da må det gamle gulvet også pigges.
Det positive i det, er jo at vi får nytt gulv over det hele, samt samme varmekablene på begge rom. Hva det koster får jeg bekymre meg om siden...

Han hadde også en løsning for knekken i taket, og mente det ble veldig fint. Forslaget innebærer flere spotter, og spotter koster penger, så jeg får se hva det blir til... Det kan jo hende vi får oss flere overraskelser også, så det er greit å ha noe og gå på.

Ann-Merethe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar