lørdag 18. januar 2014

Deilig med helg!

Lørdag kveld, og jeg nyter helgen! Dagen i dag har vært brukt til agilitykurs sammen med Håkon, litt shopping til badet (det er et utømmelig pengesluk akkurat nå...), litt "kokkelering" og avslapning i sofaen.

Agilitykurset var veldig artig, og jeg følte at vi fikk til mye. Håkon må huske å ha kontroll på sine lange armer og ben, og jeg må lære meg å la hundene tenke litt selv... Det siste er nok vanskeligere å få til vil jeg tro, men jeg skal prøve så godt jeg kan. Hundene var svært fornøyde etter kurset, og det er rimelig stille i heimen i kveld :)

Trøtt liten Vix <3

Til badet skulle vi ha hyller og benkeplate... Skulle i utgangspunktet vært en enkel sak, men det er jo aldri noe som er enkelt egentlig. Nå er det ikke slik at det hastet veldig med denne benkeplaten, det er jo flere dager til de er ferdige, men Maxbo hadde salg - 40% på både hyller og benkeplate, og det er jo greit å ta med seg. Det blir dyrt nok uansett.
Vi endte opp med en skifergrå laminatplate. Jeg håper den vil passe sammen med innredningen forøvrig, og gjør den ikke det får vi heller bytte den siden. Det var ikke den største utgiften :)

BENKEPL LAM C 254 ST15 610MM SKIFER  29X3020X610
Hyller er et større problem... Jeg vil ha dype hyller, men helst ikke synlig oppheng. Det er det visst ingen som lager? Kanskje det er en forretningside ;) Alle hyller jeg har funnet med skjult oppheng er 25-28 cm dype og jeg vil ha 40 cm. Bakgrunnen for at jeg ønsker så dype hyller er plassen. Vi har plass til dype hyller, og dersom håndklær osv. skal ligge pent på hyllen så må det være plass til dem.
Det endte med at vi ikke kjøpte noen hyller, og vi lurer nå på om vi skal gå for skap allikevel... Ja, vi er litt ubestemte, ingen tvil om det. Jeg hadde aldri trodd at det skulle være så mange avgjørelser som skulle tas for å få ferdig et bad. Og vi er jo langt fra ferdige.

Jeg tittet på litt andre ting også, og synes denne skittentøyskurven var kul :)

Gutta begynner å bli så store nå at de må lære seg å vaske litt klær tenkte jeg, og da er jo budskapet på denne ganske klart :)

Ellers så ble det ikke så mye shopping, et par duker til kjøkkenet bare...


Vel hjemme har jeg lagd litt frokostblanding til kommende uke. Glutenfrie frokostblandinger er svinedyre og ikke nødvendigvis velsmakende, mens den vi lager selv både smaker godt og er veldig enkel å lage. For de som ikke trenger glutenfri mat er det bare å bytte ut glutenfri havregryn med vanlig...

1 l havregryn
1 kopp solsikkefrø
1/2 kopp linfrø
1/2 kopp sesamfrø
3/4 kopp gresskarkjernefrø
2ss honning (toppede)
1ss smør (melange)

Smelt smør og honning på lav varme. Bland alt det tørre, hell honningblandingen over og rør godt. Stekes i ovnen på 200 grader i ca 10 minutter. Rør litt i blandingen ved jevne mellomrom. Den skal være litt gylden men kan fort svi seg om man ikke passer på.

Når den er avkjølt blander jeg i litt rosiner og av og til puffet ris (da varer den lenger i huset her ;) ) Smaker veldig godt og metter lenge. For meg dekker den også litt søtsug på kvelden, og det er jo ganske mye sunnere enn sjokolade ;)



To krukker holder kanskje til onsdag ;) Hadde jeg hatt i puffet ris så kunne det ha vart til fredag... 

Ellers så har jeg nesten blitt vant til å ha kjøleskapet på feil sted, jeg har tegnet kjøkkenløsningen og tror det blir levelig, så får vi ta det derifra!



I morgen skal jeg bare kose meg med hunder og familien, så gleder jeg meg til å se hvor langt de har kommet på badet når jeg kommer hjem fra jobb mandag!

Ann-Merethe





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar