torsdag 9. januar 2014

Bad dag 4

Alt dreier seg om bad her i huset om dagen. Bad og støv... For det blir mye støv av å pigge gulv. Nå er de heldigvis ferdige med den delen av jobben, så da håper jeg det blir litt mindre støv fremover. Jeg skjønner at det må til for at badet skal bli ferdig, men det er så mye støv i luften innimellom at det føles ubehagelig å puste, og med et astmatiker i huset så er det ikke gunstig. Selv har jeg hatt dundrende hodepine i dag, så ille at jeg kastet opp, og det pleier jeg ikke å ha. Det kan være støvet, men det kan også være fordi luftanlegget på jobben ikke har virket i dag. Eller en kombinasjon, hvem vet. Jeg håper det går helt over til i morgen.

I dag har vi hatt rørlegger her, og fordelingsskap, sluk, og opplegg til dusj, servant og vaskemaskin/tørketrommel er på plass. Han har ikke trukket vannrørene enda, det skal han gjøre i morgen, men da er vi enda et skritt videre. De jobber veldig effektivt denne gjengen, og de virker som om de har full kontroll. I dag oppdaget de at det gamle sluket ikke var forskriftsmessig, så da byttet de det. Det er slikt jeg liker, det inngir tillit for meg. Jeg håper flisleggeren er like dyktig når vi kommer så langt, for det er jo veggene og gulvet vi kommer til å se, selv om grunnarbeidet er det absolutt viktigste på et bad. Sånn ser det ut når rørleggeren har vært i farten:




I morgen skal rørleggeren gjøre seg ferdig, og vi skulle få støpt gulv så vidt jeg har fått med meg. Det er sikkert lurt å gjøre det i morgen, slik at det får tørke over helgen. Til neste uke skal elektrikeren komme, det skal legges varmekabler, støpes og legges sveisemembran. Alt skal være i rute, og vi er snart ferdige med uke 1! 3,5 uke igjen :)

Ann-Merethe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar