tirsdag 31. desember 2013

Nyttårsaften

I dag er det siste dagen i 2013... Jeg synes ikke det er lenge siden vi feiret 2013, men sånn er det. Tiden går fort når man har mye å gjøre :)

I dag hadde jeg et prosjekt på gang. Inspirert av en dame på facebook, bestemte jeg meg for å gjøre noe jeg har hatt planer om å gjøre i to år, lage sengegavl. Jeg kjøpte stoffet til gavlen for to år siden, men siden jeg har møtt en viss motstand hos min kjære har jeg aldri gjort noe med det. Før i dag ;)
I går bestemte jeg meg for at motstand fikk være motstand, og at han egentlig ikke visste hva han protesterte mot ;) Det skal sies at når jeg fortalte om mine planer nå, så protesterte han ikke i det hele tatt, og han ble mer enn villig med på prosjektet. For siden jeg er meg, så tenkte jeg at vi ikke bare skulle lage en gavl, men to. En til Håkon sitt rom også. Håkon sin seng gikk i stykker rett etter jul, og vi kjøpte rammemadrass til ham. Han synes sengen var god, men savnet å ha noe og lene seg i mot når han satt i sengen. Som tenkt, så gjort. Jeg har vært på stoffbutikken i Lillestrøm, der fikk jeg skumgummi, vatt og stoff til Håkon sin gavl. Maxbo hadde plater og var snille nok til å kappe platen til for meg, så når Finn våknet var alt klart til å sette igang :)

Vi begynte med å lime skumgummien fast til platen og trekke vatt utenpå



Så var det bare å trekke stoffet utenpå, stramme og stifte. Veldig enkelt og greit.
Jeg brukte 5 cm tykk skumgummi og synes det var perfekt tykkelse på gavlen.
Jeg lurte litt på om vi skulle ha knapper på den, og lage mønster, men vi bestemte oss for å droppe det.  Jeg synes de ble veldig fine når de er stramme og "rene", uten for mye "dill".

Slik ble Håkon sin

Og slik ble vår 






Jeg er strålende fornøyd, og det ble Finn også <3

Nå skal vi kose oss med deilig mat og ha en rolig overgang til det nye året!

Ann-Merethe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar