fredag 27. desember 2013

Fortsatt god jul og mer bad...

Det er fortsatt jul, vi har hatt en veldig koselig feiring så langt, med mye besøk og god mat. Julaften hadde vi besøk av et vennepar med deres barn, og hadde en meget koselig kveld. Jeg håper vi får anledning til å gjenta det en annen jul. 

Huset "kler" julepynt synes jeg. Vi er veldig tradisjonelle i julepynten, det er nisser og rødt og julepynt etter mine foreldre og besteforeldre. Jeg liker det slik, det blir jul for meg, og det er som å ta frem gode venner hvert år når julepynten kommer frem. Mye av pynten er laget av meg og barna på juleverksted her hjemme, og det er like artig å ta det frem hvert år. Ungene er like ivrige og glade over å se det de selv har produsert :) Det er mørkt ute og veldig dårlig lys for fotografering, men her er noen bilder...



Denne er veldig gammel... Vi hadde gubben også, men han avgikk ved døden under et valpekull dessverre. 


Det ble koselig med litt julepynt på kommoden i gangen <3


Denne lille nissejenta lagde jeg for mange år siden, hun sover like godt fortsatt :)



Hus og trær fra mormor, sammen med nisser og en gris som er egenproduserte :)


Nissen kom med strømpe til meg i år også :) Tredje året på rad, så da har jeg vel vært snill ;)


Mørkt og dårlig bilde, men årets tre...


Deilig med fyr på peisen, selv om det ikke er vinterstemning ute.


Kos med lange kvelder, sene morgener og kos!

Selv om vi koser oss med jul, planlegger vi bad for fullt... Jeg tenker på bad dag og natt,
surfer etter inspirasjon, diskuterer tilbud med et firma og detaljer med Finn.
Det er faktisk ganske utmattende ;)
Jeg synes bad er noe av det skumleste vi har begitt oss ut på, selv om vi skal ha fagfolk som skal ta seg av alt fra riving til nedvasking når de er ferdige...
Jeg har jo i utgangspunktet litt problemer med å stole på folk, og håndverkere er ikke noe unntak merker jeg... Hvordan kan man være sikker på at de gjør en god nok jobb. Bad er mye jobb, dyrt og veldig avhengig av at alt er korrekt utført. Det er utrolig mange vendinger, og hver enkelt del er like viktig for at badet skal holde i mange år.
Jeg synes også det er vanskelig med alle valg som skal tas, fliser, dusjvegger, dusjhode, baderomsinnredning... Det er mye å ta hensyn til og vi vil ha et bad som vi skal glede oss over i mange år fremover. Vi vil ha det tidløst uten å være kjedelig, praktisk men allikevel pent, og ikke minst enkelt å holde rent og pent over tid. Det eneste som er klart nå er planløsning og hvem som skal utføre arbeidet. Vi har blitt enige om pris, og de begynner rett over nyttår. Arbeidet er estimert til å vare i fire uker, så 1. februar skal vi i teorien ha nytt bad...
Vi har fått tegnet badet slik vi tenker at det skal være. Det har ikke riktige farger, men planløsningen er riktig.





Jeg er veldig spent på både prosessen og ikke minst det ferdige resultatet!

Ann-Merethe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar