onsdag 19. februar 2014

Vinterferie og litt maling.

Her i huset er det vinterferie, og vi tar livet helt med ro :) Vi er hjemme med valpene selvfølgelig, og det går mye i OL, lange turer med hundene, og lange kvelder med bra filmer. Ungene sover lenge, er lenge oppe, og koser seg med ferie og fri. Vi trenger å hente oss inn litt med en skikkelig pause med jevne mellomrom, for hverdagen er virkelig krevende nok her i huset :)

Vi har litt planer for huset også selvfølgelig, noe skal det være hele tiden :) Døren til badet trenger et malingsstrøk og litt tilpassing for å stå i stil med resten av badet. Vi valgte og ikke bytte døren når vi tok badet, fordi det er en god, gammel, massiv furudør (heltre) i meget god kvalitet, som i tillegg har "passet" som baderomsdør i mange år, og vi synes den er bra nok med litt maling. En ny dør hadde kanskje vært penere sånn umiddelbart, men om den hadde vært like holdbar vet vi jo ikke... 

Trappen skal også få seg noen strøk med maling. "Problemet" med trappen er jo at vi har soverommene oppe, så når vi maler så må vi enten male oss oppover (ikke så enkelt), eller male oss nedover og sove nede alle fire. Det enkleste er jo selvfølgelig om ungene sover borte og vi på sofaen nede, men det er ikke bare-bare å få til det bestandig heller :)

Jeg er veldig i tvil om hva vi skal gjøre med trappen. Den er jo grå nå, samme farge som kjøkkeninnredningen, men jeg lurer på om jeg kunne tenkt meg å ha den hvit i stedet... Jeg har flere ganger sett på slike trappetrinnstepper, for trappen vår er veldig glatt, og det tror jeg hadde vært penest med hvite trinn.

Jotex Lys grå LEX avtørkingsmatte 90x150 cm

Finn er litt skeptisk, siden alle hundehår vil synes mer på hvite trinn, men vi har jo støvsuger :)

Et alternativ er jo å male kantene hvite, platen mellom trinnene hvite og ha platen grå, men jeg er fortsatt ikke sikker på om disse trappeteppene blir pene mot det grå. Det er godt man ikke har større problemer :)

Vi satser på et par strøk maling på døren i dag tenker jeg, så får vi ta trappen nærmere helgen!

Ann-Merethe



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar