søndag 23. februar 2014

Snart slutt på vinterferie...

Søndag i dag, og vinterferien er snart historie. Utrolig hvor fort slike friuker går. Men jeg skal vel være fornøyd med å ha kunnet få hvile ut i en uke, og litt har vi fått gjort hjemme også :)

I går ble det litt mer maling. Lister og dører i gangen fikk seg et nødvendig strøk maling, og det er egentlig litt overraskende at det er nødvendig allerede, men x antall hunder, to voksne og to barn sliter på huset... Ingen tvil om det. Trappen fikk seg et strøk maling i natt, og har fått ett i dag tidlig. Nå er det tomt for grå gulvmaling, så neste gang kan det hende den får ny farge ;)

Selv om vi har gjort mye i huset er det fortsatt mye som står igjen føler jeg. Vi kan sikkert si oss fornøyd med mye, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med tingenes tilstand. Problemet er å bestemme seg for neste prosjekt ;)

Kontoret er ikke helt ferdig, det mangler litt listverk, pynt og lys. Men det må vente til valpene har flyttet ut om litt under fem uker. Det er mulig jeg må ha et malingsstrøk på veggene der også, etter at de har brukt rommet i 8 uker. Men det vet jeg ikke enda :) Det mangler noe list i gangen, men der skal vi muligens ned med veggen siden vi skal bygge inn dør i steden for skyvedøren, så det føles liksom ikke som noe poeng å begynne med lister på den veggen.

Så var det kjelleren da... Der har vi virkelig mye å gjøre om vi skal sette igang. Men Finn har begynt å snakke om at det bør pigges og støpes nytt gulv for å få mer takhøyde, og da føles det som et så stort prosjekt at jeg egentlig melder meg ut før vi har startet. Det er mulig det er unødvendig, men jeg ser for meg at vi må ha folk til å pigge og støpe, det burde skjæres ut større vindu i veggen, da må det lages lyssjakt på utsiden, og plutselig ble det mye dyrere og mye vanskeligere enn jeg hadde sett for meg og håpet på. Med ukene der håndverkerne labbet ut og inn hele tiden i friskt minne, har jeg ikke lyst eller ork til å ha flere slike uker akkurat nå, så da får det heller være.

Vi klarer oss jo slik det er en stund også... Jeg er glad i huset vårt jeg :)



Ellers så begynner valpene å bli store (3,5 uke) og veldig morsomme.
Vi har en hannhund og kanskje en tispe ledig om det er noen som ønsker seg tervueren :)


Guttene <3


Jentene <3

Nå skal det males litt mer. Det er mulig utgangsdøren skal få seg et strøk maling ;)

Ha en strålende søndag!

Ann-Merethe


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar