lørdag 8. februar 2014

Litt "vakum" og valper...




Vi har levd litt i "vakum" siste uken. Ikke nok med at badet "plutselig" var ferdig, men vi har også et valpekull med 8 valper der en av dem har slitt veldig. Vi har tilleggsforet henne hele døgnet, men i natt ga hun slipp dessverre. Trist, men jeg antar at noe var galt inni henne, og det var ikke mer vi kunne ha gjort. Heldigvis ser de syv andre meget friske og raske ut, og de har så smått begynt å åpne øynene sine. Snart lager de liv og røre i huset :) Vi har en tispe og to hannhunder ledig til riktige hjem.


Vi er godt fornøyd med badet, og er veldig glad for at vi har kunnet få ryddet og vasket huset skikkelig igjen. Det er deilig å slippe alt støvet, selv om det fortsatt er litt som ligger igjen i luften. Jeg tror det kan ta lang tid å få det bort. 

Det skal bli veldig deilig å få på varmekablene på gulvet, for det blir ganske kaldt der inne. Ikke så rart når det er to yttervegger, to vifter, luker i vinduene og ingen varme ;) Vi bruker gassovnen, men den gjør ikke gulvet varmt. I tillegg lager den en del fukt som er litt irriterende. Men nå er det jo bare noen dager igjen, så slipper vi det for all fremtid :)


Jeg driver og lurer på hva mer vi skal ha der inne da. Det er et stort rom og enn så lenge virker det litt tomt. Vi skal selvfølgelig ha skap på plass, men det er den lange veggen jeg ikke helt vet hva jeg skal ha på. Alternativene er fortsatt skap eller en skjenk/kommode. Jeg har sett på flere alternativer, men det er virkelig ikke bare enkelt...

Jeg synes denne er veldig pen, og selv om den ikke er lik det andre på badet, tror jeg den kan tilføre litt varme muligens?


Jeg ser for meg litt pynt på toppen, at skuffene er praktiske til litt rot, og at vi kan ha pene håndklær liggende under :) Spørsmålet er om det blir feil i forhold til stilen der inne, og at håndklærne vil ligge så pent som jeg ønsker...

En kommode, er jo et annet alternativ. Fordelen er at den har masse lukket oppbevaringsplass, slik at vi har mye plass til håndklær og rot. En ulempe er at vi ikke får pyntet med pene håndklær, men det er fortsatt plass til pynt på toppen da :)

Et tredje alternativ er jo å kjøpe samme skap som vi allerede har. Fordelen med det er at vi har samme stilen over det hele, ulempen er at vi må bore i flisene for å henge dem opp. Jeg ønsker egentlig å bore minst mulig i flisene... Ellers så blir det litt det samme som en kommode, men ingen mulighet til pynt oppå. Mindre rom for rot da selvfølgelig :)

Det er ikke bare lett, selv om det helt sikkert kan kalles et rent luksusproblem!


Nå skal jeg kose meg med litt tv-titting :)


Ann-Merethe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar